Friday, November 16, 2012

Teman Hidup...???



Ramai kawan2 aku tak pecaya aku ni tiada bf pun..tapi apa blh wat la kan kalau diorang ndak mau pcaya…ndakkan mau paksa kan..
Bagi aku tak pa la xda bf asalkan aku happy ja selalu kn..yang penting aku ada ramai kawan baik da cukup..mana la tau kan antara semua kawan baik tu akan jadi teman hidup aku..kita tak tau pcaturan hidup kita macam mna..so,just percaya pada takdir yang sudah tertulis tuk kita dan kita kena redha..
so sweetttttt!!!tapi airnya oren!haha
Biarlah jodoh tu datang sendiri dengan aku..aku tak mau mencari sdah..penangan cinta ni amat kuat pada manusia selagi dia ada hati dan perasaan untuk disayangi dan menyayangi..ketika kita disakiti,ditinggalkan dan dikhianati ia amat menyiksa jiwa dan perasaan kita..kesannya ramai anak-anak muda dan orang2 dewasa mengalami tekanan perasaan seterusnya berlaku la banyak kes bunuh diri,membunuh dan hidup jadi kacau bila(jd tak siuman la kiranya..) kecewa..tapi ketika bahagia menyulam cinta,dunia seakan penuh dengan bunga2 cinta,sangat indah terasa dan merasakan hanya cinta yang menghidupkan dunia mereka serta merasakan bahawa dunia ni mereka yang punya..(macam skrip filem ja kan?hehe sempat lagi..ermmm…).. so, apa yang buruk mengenai pasangan langsung kita tak peduli kerana apa yang penting bagi kita sekrang adalah kita disayangi,dicintai dan kita menyayangi dan mencintai..tapi,bukan semua orang menjadi hamba cinta ini..hanya sesetengah saja..:)

Aku bukanlah pakar bercinta..tapi pengalaman mengajar aku lebih bhati2 dalam memilih pasangan..sebab itu ada pepatah mengatakan “pengalaman mengajar kita untuk hidup lebih bahagia”..pengalaman juga la yang menemani aku dan sering mengingatkan aku agar membahagiakan diri sendiri terlebih dahulu sebelum memikirkan kebahagian orang lain..maksudnya menjaga hati aku sendiri sebelum menjaga hati orang lain..peliknya kn?selalunya kena jaga hati orang lain dulu..hehe tak pa..tu la kesann dari pengalaman..
Dan pernahkah kita fikir cinta tu melalaikan kita?tak kira la masa kecewa ka atau pun masa bahagia?bagi orang yang pandai membahagikan masa dan menjaga dirinya dengan baik itu tidak akan menjadi persoalan pada dirinya..tapi bagi yang sebaliknya?renung2kan la dan selamat beramal selalu…:P

So,kesimpulannya…teman hidup bagi aku sekarang cukup la kawan2 aku yang sentiasa berada di sisiku masa senang dan masa susah..itu yang penting!insyallaah..kalau ada jodoh tak ke mana juga tu.,datang juga tu pada aku..just tunggu bila and di mana saja tu..apa yang penting kita sentiasa berdoa pada-NYA moga-moga dikurniakan jodoh yang baik,dan beriman kepada Allah S.W.T. agar dia dapat memimpin aku,jadi imamku dalam solatku,dan membimbing aku ke jalan yang diredhai Allah..Amin amin ya rabbal al’amin…

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...