Thursday, January 31, 2013

Aku mahu berubah!

Aku mahu berubah!
Tapi macam mana?siapa nak tolong aku?
Aku sendirian di sini tanpa ada sesiapa!
Tidak!!Aku ada Allah..Hanya DIA boleh bantu aku...
Tapi macam mana? Nak berubah kena nekad dan niat ke jalan yang di redhai..
Siapa yang sanggup nak tolong aku?
Bantu la aku..Aku tersesat dari jalan-Nya..
Aku perlukan bantuan..
Aku mahu kembali ke jalan yang benar!
Jalan yang dulunya aku lalui bercahaya terang seakan memanggil ku kembali..
Aku takut akan karma..
Aku takutkan azab-Nya
Aku tinggalkan suruhan-Nya
Aku berbuat dosa melanggar perintah-Nya
Aku kecewa dengan diriku sendiri!
Mengapa begitu senang aku mengatakan iya pada syaitan yang menghasutku?
Kenapa?
Mungkin imanku lemah!mudah goyah!
Ya Allah..bantulah hambamu ini..
Tunjukkan la aku jalan menuju Syurgamu Ya Allah..
Berikan aku petunjuk-Mu
Berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi hasutan syaitan dan dugaan-Mu Ya Allah..
Tiada jalan yang seindah jalan yang Engkau Redhai Ya Allah
Tunjukkanlah padaku jalan-Mu Ya Allah
Hanya pada-Mu aku bersujud memohon keampunan dan keredhaan
Sesungguhnya aku insan yang kerdil di sisi-Mu
Aku mahu berubah!
Aku ingin merasa nikmat ketenangan
Yang semua umat impikan
Aku mahu berubah..aku mahu berubah..

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...