Wednesday, February 6, 2013

Facebook zone

Assalamualaikum my blog..

Haiii..!!selamat petang semua..??eh, betul ke petang?ye la..betul la kan?selagi kita tak masuk tido selagi tu kita wish selamat petang..kan..kan..kan..?memang betul tapi itu kalau English version..kalau Malay version pula,memang wish 'selamat malam' bila-bila masa pada waktu malam kn?betul kn?betulkan aku kalau aku silap okey??chill guys!hihihi..

Okey, mesti ramai yang amat-amat minat sangat nak main 'pesbuk' ni kan?aku pun apa kurangnya cumanya aku jarang nak bukan 'pesbuk' tu..ye la kalau buka pun bukan ada yang menarik sangat pun..paling-paling tengok kawan post pasal makanan, jalan-jalan, tengah buat apa sekarang..haa...sama jer kan?takkan tiap jam nak kena update kan?tapi boleh juga update setiap jam yang penting idea nak update tu up to date and diminati orang ramai!haha(banyak nak like la kunun).
 Oleh kerana aku jarang sangat nak online 'pesbuk' aku sebab tu aku tak letak dalam belog ni 'like pesbuk' aku sebab aku kan masih student so aku kena act like student(kononnya la)..hihi..
Dalam 'pesbuk' ni friends kita boleh like/unlike post kita..nak komen boleh..haaa....lebih-lebih lagi yang orang nak like sangat ni ialah kalau korang bergambar sakan dengan artis..conform punya la!hehe tak caye?try tengok..hihi korang g bergambar dengan artis..sape-sape la artis yang popular sikit macam 'Amar Asyraf'' ker..pas tu korang upload gambar korang dengan si AA tu pas tu korang tutup 'pesbuk' dalam sejam..lepas je sejam korang buka balik and then tengok berapa like korang dapat??haaa!!betul kan?hihi tapi jangan terkejut kalau ada yang unlike gambar korang tu..sebab dia sama ada orang tu jeles sebab tak dapat bergambar cam tu atau dia memang ada masalah tak pernah nak suka tengok orang upload gambar dalam 'pesbuk' ni..hihi

Rasa-rasa korang yang mana satu??


Ermmmm...okey la..hihi

Ni aku nak cita sikit la baik buruknya 'pesbuk' ni kan..
 Baikknya 'pesbuk' ni ialah :
       1) kita boleh jejak kasih kawan lama kita kat sini..bila da jejak kasih mesti banyak nak cita kan?kita boleh chat kat sini juga..benda ni tak pernah tido asalkan line wifi ke bb kita mesti ada kalau nak BER'pesbuk' ni..
ramainya kawan!!jeles u!hihi :P

       2) kita boleh share banyak benda dalam ni..nak berdakwah pun boleh yang penting kena dengan caranya dan jangan sampai berdakwah sampai menyentuh bab-bab yang sensetif..mesti tau kan apa bab yang sensetif tu?

       3) boleh upload gambar and then share dengan kawan-kawan yang lain dalam ni..boleh tag dorang juga..lepas tu komen dekat gambar tu..orang puji cantik ke tidak..hencem ke tidak..cute ke tidak..haaaa!dalam bab-bab puji memuji ni korang kena positif sikit sebab tak semua orang suka dengan gambar yang korang upload kan..kan..kan..so, hati-hati dengan gambar sendiri..:P

Buruknya 'pesbuk' ni ialah :
        1) boleh jadi tempat permusuhan dimana si A dan si B saling berbalas pendapat..saling menyindir antara satu sama lain..saling bermaki-makian..bagai tiada penghujungnya..

        2) akaun boleh di 'hack' oleh orang yang tiada sivil langsung!hanya tau nak 'hack' akaun orang lain and then burukkan orang tu guna akaun yang lain tapi id orang yang di 'hack' tadi..haa..!!jahat kan orang cam ni?huh!

        3) gambar yang di upload boleh di download oleh orang lain(friend list) dan ini membahayakan privacy kita!patutnya kita share bagi orang tengok je kan?bukan nak bagi dorang download ke apa..hhmmm...ingat!tak semua orang jujur tau..jadi kita kena hati-hati dalam MENG'upload' gambar dalam 'pesbuk' kita ni..

Banyak lagi baik buruk 'pesbuk' ni..aku listkan kepada 3 ni jer yang jari aku nak taip..hihihi kalau ada yang nak add aku dekat 'pesbuk' ni korang add jer okey tapi better korang inform aku kat sini dlu so senang aku nak approve kan?nanti kang tak pasal-pasal aku jadi mangsa orang yang tak bertauliah..maklumlah aku ni bukannya pandai sangat bab-bab it ni..ni pun aku baru nak belajar sikit-sikit..katanya lah..hihihi


p/s : penggunaan 'pesbuk' dalam masa sehari lebih kurang 90% daripada aktiviti harian kita..setuju?Night my blog..zzZZZZZ...

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...