Saturday, February 16, 2013

Mulut murai atau peramah?

Assalamualaikum my blog...

Hari ni aku lambat cikit nak update 'diari' @ belog aku ni..line kat sini agak selowww cikit...cikit ke?selowww banyak la wei..huhu

Jom kita kenal-kenal erk?saja nak kenalkan diri dekat blog aku ni walaupun hamba tidak ada peminat, namun hamba tidak kisah akan itu..kerana pada suatu masa nanti, hamba akan berjumpa dengan peminat setia hamba hingga ke akhir hayat in sha allah..ciss!berlagak je lebih kan?padahal..haha eh padahal apa?jangan nak memandai erk.hihi

Apa yang menarik pasal diri aku?tak de kot...tak de erk?kalau tanya kawan-kawan aku ni pasal aku satu jer jawapan dorang..kuat bercakap!huh!statement boleh mendidihkan perasaan ke-cute-tan ku..haha.. Ya Allah...perasannya gegirl ni..anak sape ler ni??well..i'm pakcik Li's daughter okeii..*dengan tangan di bahu mata pandang ke atas..gaya datin dengan ke-sombong-annya*

Eeeee...balik citer asal.!merapu jer kejanya..hihihi..

Kenapa mesti nak kenalkan diri jer?dulu da pernah kenalkan diri..macam jer ada orang nak tau kan?tak pe..terperasankan sikit jer la erk..cikit jer...please??? Okeiiii jom kenal aku dengan lebih dekat lagi dengan jarak 50 meter..hihi..dush!@@#!$$%^%&&^*&(*)(&&^^$???

Orang cakap aku 'banyak cakap' atau 'peramah' atau 'mulut murai'...pilih antara satu jer okeiii...waaa..kalau aku rasa kan aku akan pilih peramah..peramah la sangat padahal jumpa pertama kali dengan kawan baru diam jer macam ada emas pula la dalam mulut tu..kalau ada jongkang emas seberat 50 kilogram tak pe juga nak pendiam kan?haha tapi..satu yang perlu diketahui pasal aku ni aku takkan berhenti bercakap sampai aku penat nak bercakap..bayangkan dalam kelas pun asyik bercakap jer..alahai..nasiblah Puan/Tuan pensyarah tak marah-marah bising dalam kelas..tapi kalau da datang mood pensyarah nak berceramah ia akan mengambil masa selama sejam lebih dari 3 jam kelas..see??bayangkan besarnya impact kalau pensyarah da bersyarah tentang attitude seorang pelajar..okeii..aku pelajar!faham tu..hihihi

Aku senang jer nak jadi ramah ni dengan orang..asalkan orang tu mulakan topik yang logik dan menarik automatik aku akan jadi pencerita yang mencipta rekod tak berhenti bercakap melainkan di berhentikan..hmmm..janganlah buat aku berhenti bercakap..nanti korang rindu dengan aku baru tau..tak nak rindu korang..:P hihihi

People's attitude...what do u mean by attitude?sejenis makanan?sejenis brand?no!no!no!ia adalah tingkah laku kita..tingkah laku bila mana sama ada kita sopan dan menghormati orang lain atau tidak?ye ke?boleh pecaya ke?hmm...depend dengan sesorang individu itu okeii...

Aku nak citer la cikit kan pengalaman aku masa dekat PKK dulu..masa tu aku semester 5 diploma Accountancy..so,masa tu pensyarah subjek FA 3(financial accounting 3) kitorang asyik bertukar jer sebab pensyarah da perempuan and then pregnant lagi so nak buat cam ne kan?tapi pensyarah FA 3 kitorang ni nak dijadikan citer memang tegas juga la sebab masa dia mengajar kita kena diam tapi bila dia tanya kita kena jawab..*eh bukan memang basic ke cikgu mengajar kita dengar and then bilan dia tanya kita jawab?kan3?*@@###&**??

Okeii sambung lagi citer...nak dijadikan citer..bebudak kelas FA 3 ni ramai sebab kitorang gabung dengan budak 'intergrasi'..ala yang before ni dorang ambik sijil tapi apply terus untuk dapat diploma..sama jer dapat title Diploma in Accountancy cumanya dorang ambik sijil 2 tahun and then apply as intergrasi student  untuk setahun and tadaaaaa.....!dapatlah la title Diploma tu..ahaks!

So, da kelas ramai lebih kurang 80 pelajar..dekat PKK kelas tak cukup jadi terpaksa la gabung..pensyarah pun tak ramai mana kan...da pelajar ramai so tahap kebisingan adalah tinggi melebihi tahap kesenyapan sesebuah kelas..imagine la..seorang pensyarah melayan karenah 80 orang pelajar??tak ke senang dapat migrain bila balik umah?huhu...tu baru dekat PKK belum kat Universiti lagi..mak aaaiiihhhhhh...kalau dekat U memang rasa migrain jer pensyarah ni tau..bayangkan 80 orang pelajar di PKK, 4x ganda orang pelajar d U tau..so, jangan sesedap kari adabi korang jer nak kutuk pensyarah tak prihatin dengan pelajar tau..kalau nak diikutkan pensyarah ni just tau mengajar jer TAPI korang kena tau walau senang macam mana pun tugas pensyarah, cikgu or guru bagi kita ia adalah tugas yang paling susah bagi mereka..sebab?sebab apa?sebabnya dorang cuba sehabis baik nak ajar kita..nak bagi kita pandai..bagi kita berjaya sampai dapat segulung ijazah/diploma and dapat kerja yang bagus..gagalnya kita berjaya akan mengecewakan dorang tau ta..ada tak sesiapa fikir pensyarah/guru/cikgu tu happy anak-anak murid didikannya gagal?sepatutnya tak de tau!jangan nak pernah ada..huhu 

Okeiii...balik lagi ke cerita asal..hihi pengalaman yang aku tak boleh lupakan bila pensyarah masa tu Puan Nirazmilah Sulaiman selalu bercerita pasal attitude sebabnya masa puan mengajar kat depan pelajar bising kat belakang..wo!wo!wo!ini sudah meningkatkan tekanan darah ke tahap maksimum tau..bila pelajar bising jer(termasuk aku la kot) semua sekali kena ceramah tentang attitude..macam ni ke attitude seorang accountant yang tidak menghormati ketuanya?means puan ketua, kitorang accountant di bawah ketua(just a simple example)..puan sambung lagi 'kalau begini lah attitude kamu lepas keluar dari PKK ni tak de sape nak ambik kamu keja..'waauuu...masa ni kepala aku menyusun semua kata-kata puan..dan kata-kata itu hanya meresap semasa dalam kelas saja..lepas je kelas macam da kabur-kabur cikit..haa??nampak sangat budak degil dan nakal..ish..ish..ish...
Oh my english!okeii..aku da terlari tajuk..hihihi

okeii..apa yang dapat disimpulkan di sini dari cara aku meng-publish post aku ni?adakah mulut aku selincah jari tangan aku menaip?atau adakah aku pendiam?haha tak de kaitan!dush!dush!merapu ntah papa jer..


p/s : erm...aku..aku..aku...ermm...


No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...