Monday, April 1, 2013

No..no..no...please....

Assalamualaikum...

Welcome APRIL!..!erk?da masuk bulan April eh?blurrrr.....(@____@)

Haaiiiii....eh tak de orang eh?aigooo...perasantan sendiri ja aku ni..tsk...huk..huk...

Sambil ditemani radio and tutorial yang tak pernah nak siap, aku rasa macam nak melalak ja...apa taknya..tadi aku kena 'APRIL FOOL' dengan roomate aku..uwaaaa.!!geram tau tak?tsk...

ada ke patut aku tak fikir panjang terus je percaya?yang kenakan aku ni zura..zura cakap macam ni "eh mong ko cuci baju eh tadi?" aku jawab la 'eya' sebab da memang aku basuh baju kan tadi pagi..

and then zura cakap baju aku terjatuh..terus-terus aku percaya..bila aku keluar bilik je terus dia gelak sambil teriak "mong kena april fool!" uuwaaaa!geram wei..hukhuk...


tapi wei, kita sebagai seorang Islam tak leh tau buat 'April fool' tu..sebab tu aku tak nak orang buat kat aku...


"JANGAN ada sesiapa yang cuba membuat lawak APRILFOOL (1 April) kerana perbuatan itu diHARAMKAN untuk disambut dan dilakukan walau bertujuan gurau, senda dan menghilangkan tension. Nabi bersabda : 
ويل لمن يحدث فيكذب ليضحك به القوم ، ويل لهErtinya: Celakalah sesiapa yang bercakap (atau berbuat) dan berbohong bagi tujuan orang bergelak ketawa, celakalah baginya (Riwayat Abu Daud). Dalam hadis yang lain Nabi juga menegaskan ertinya "TIDAK HALAL seorang Muslim menakutkan (dengan berita palsu atau lawak tertentu) yang lain walaupun bergurau" (Riwayat Abu Daud)

Kita jangan terpengaruh dengan apa yang orang lain buat..and please..no more 'April fool'..not to me okei...

sekian..terima kasih...(~____~)


p/s : aku hanya insan biasa..maaf sekiranya tersalah bahasa..tiada niat untuk menyakiti tetapi hanya menegur sedikit...kita semua serumpun...(~___~)


No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...