Sunday, October 13, 2013

Bila syaitan menguasai akal fikiran

assalamualaikum

yohaaa...halluuu....i'm back for some reason...

reason pertama : hati tengah panas kerana akal fikiran tidak mampu di kawal
reason kedua : sukarnya memohon kemaafan

okeyy....yang pertama tu memang hati tengah nak panas tapi tak lah panas betul..masih lagi suam-suam kuku la orang cakap kan... puncanya apabila ada kawan aku ni tak boleh nak buat keputusan atas kehendak dia sendiri...okey cita dia macam ni...dengggggg...."hari ni (13/10/2013) ada 2 aktiviti atau program yang akan berlangsung..program Family Day Accums 2013 and then program retreat ke Air terjun Kionsom bersama Kelab Mahasiswa Prihatin (KMP)..dua-dua ni clash sebab hari yang sama...ada kawan aku ni tak tau nak pergi mana satu..and then kami suru la dia fikir dalam-dalam..lepas tu tadi(12/10/2013) kami tanya la dia lebih kurang jam7 malam macam tu la...dia jadi ka tak pergi Retreat sebab pilihan utama dia program Retreat ni...jawapan dia agak tidak memuaskan bila dia cakap nak pergi Family Day sebenarnya tapi dia kesian dengan ada sorang lagi kawan kami tu yang terpaksa masak sendiri untuk makanan retreat nanti...so,aku cakap la buatlah keputusan..and then dia cakap nanti malam la dia bagi tau keputusan sedangkan kami call dia da malam..and then kawan kami yang in charge bahagian manan ni da tak tahan sebab da berapa hari kami suru dia decide nak pergi program yang mana kan...in the end, aku sms la kawan aku tu and cakap kalau dua hati nak pergi better tak yah pergi dua-dua program sebab nanti hati tak senang kan...masa aku hantar sms tu memang hati tengah membara la...and kawan aku tu balas la okey dua-dua dia tak pergi...bila -aku fikir-fikir balik macam da terlebih da pula aku ni kan...ya la..bila syaitan tengah menghasut suru marah kawan-kawan and sentiasa bergaduh antara satu sama lain.,.sekarang hati aku da sikit lega..tapi aku ada masalah lain pula da.....tsk..tsk...

yang kedua...sukar sangat aku nak minta maaf dengan kawan aku tu sebab aku sedar aku da bersalah sebab tak kawal marah and sesenang kicap ABC aku ja mau p marah-marah and buat dia terasa...ni semua hasutan syaitan juga la ni sebab syaitan tak suka orang-orang Islam ni berbaik-baik..mesti nak hasut ja supaya bermasam muka..YA ALLAH..ampunkan la dosa-dosaku ni.,..buka kan la pintu hati ku untuk memohon kemaafan dari kawan ku dan semua manusia yang aku pernah berbuat salah...jangan la engkau biarkan aku terus hanyut dalam hasutan syaitan ni ya Allah....

kemaafan adalah anugerah yang paling terindah dan dengan kemaafan juga la hati kita akan sentiasa tenang...

ya Allah...kuatkan la hati ku ya Allah...jangan biarkan aku lemah denga  segala ujiannya Mu Ya Allah.....

p/s : in shaa allah...esok akan terlerai segalanya....doakan la yang terbaik...aminnn....

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...