Sunday, November 17, 2013

Penulis Novel

assalamualaikum

amboiiiii....tengah malam ni macam banyak ja cerita mau share kan??keja sekolah da buat ke belum??errr....assignment da ciap...tinggal mau belajar untuk midterm lagi cikguuuuu...tsk...jawab sendiri...pelajar dan cikgu orang yang sama...tak ka terSengal sikit tuuuuu??

tak pa..tak pa...berbalik kepada benda yang aku mau kongsi ni...sebenarnya aku da lama teringin mau jadi penulis novel ni...idea jalan cerita pun da ada tapi tak tau la mau mula macam mana..ya la aku da la tiada basic mau menulis ni..kalau setakat merapu macam dalam belog aku ni memang pandai la..banyak lagi aku boleh merapu..hahahaha

mau ikut kursus penulisan pula tiada masa sebab kami memang sentiasa bizi dengan projek program..macam-macam lagi la..tapi kalau p tengok wayang, makan-makan ada pula masa kann??kena batang hidung sendiri lagi...tsk...sob...sob...

okey..aku mengaku la sebenarnya aku tak pandai mau mengarang cerita...cuma dulu masa PMR memang aku terror la mau buat karangan..lebih satu muka surat juga la aku buat karangan walaupun tulisan aku kecik-kecik ja okey...hihi...

tapi orang cakap kalau mau buat sesuatu tu kena nekad dan kena kuat semangat kan...kiranya aku ni tak cukup bernekad, and kuat semangat sebab aku minat tapi usaha separuh-separuh ja...sebabnya aku separuh-separuh ja aku takut nanti kalau aku hantar karya dekat company penulisan contohnya Alaf21 or Karya Seni dan sebagainya, dorang akan ubah hak cipta karangan jiwang aku tu..aku tak mau la macam tu..aku kalau boleh aku nampak benda tu depan mata aku kalau ada mau ubah...

tak di nafikan perasaan takut tu ada...tiada orang dalam dunia ni begitu yakin yang ciptaan dia akan dilindungi..aku takuttt sangat tau..tapi aku minat menulis and share cerita aku dengan orang lain..kiranya novel tu cerita dari imaginasi aku la..

dalam dunia ni macam-macam boleh terjadi...huhu 

aku kena fikirkan cara lain la ni mau sampaikan idea penulisan aku kan??kalau dekat belog ni aku publish okey ka??


No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...