Sunday, March 16, 2014

Advance in technology

assalamualaikum...

mong siniiiiii...peaceeee....(y)

so,apa khabar semua?sihat? aku culik masa aku kejap nak update belog yang banyak habuk ni...uwaaaa!!

aku nak bercerita pasal advance in techno ni...kamu rasa setiap orang mesti/harus/wajib ka mau advance dalam techno ni?maksud aku dari segi talipon, komputer/laptop?

bagi aku la kan...kalau mau advance tak salah...tapi jangan sampai membuat orang meluat...u know what i mean??maksudnya...kalau ada techno baru, jangan nak bangga sangat nak benda tu...contohnya, talipon korang Note 2 tapi korang da rasa Note 2 ni ketinggalan zaman sebab Note 3 da keluar kat pasaran...ada yang macam ni ka?

sejujurnya la..aku pakai Galaxy Y ja...okey apa...at least aku tak lah terdesak sangat lagi nak update talipon aku..kalau aku rasa memang aku patut tukar memang aku tukar da lama..tapi aku tak nak tergesa-gesa...memang azam tahun ni nak S4 active kan..tapi bila fikir-fikir tak pa..pelan-pelan la dapatkan talipon tu..tak mati dik oi kalau hanpon tak update..*amboi pedas ayat...da puas makan cili ka Mong ni??*

okey tak semestinya korang ada talipon canggih orang akan hormat korang kan?means semuanya bermula dari attitude juga kan...kalau sangat advance pun tapi hati/mulut masih tak advance tak boleh juga...aku bukan apa..aku agak sensetif sikit bila orang cakap hanpon aku tak update...bagi aku cukup la orang boleh call aku boleh mesej aku da cukup...nanti ja aku tukar...wakakaka!

aku bercakap atas fakta...bukan kerana aku jeles ka, dengki ka apa ka..kalau aku mau da lama aku beli kan..tapi aku hold dulu sebab aku tak mau nanti aku terlalu terpengaruh dengan hanpon ni...maklumlah aku ni kalau da main game dekat hanpon memang tak study wei...da azam tahun ni nak cemerlang kan..kena yakin, and kuat!xoxo....

ermmmm...okey la..okey la...aku tak mau merapu bebanyak lagi la...nanti aku lupa pula nak study kalau da buka laptop ni...kita jumpa lagi untuk entry baru..nak kumpul semua gambar dulu masa dekat SEED 2014 Program baru boleh buat entry...ngeeee.,...

selamat malam semua....tata..titi..tutu...

sekian....

8 comments :

  1. bab teknologi ni memang tak larat nak kejar la, selalu dtg macam2 model yg baru..baru beli hp ni bulan depan harga dah turun..mcm saya, tak terlalu ikut sangat arus mcm ni..hp buruk janji boleh guna pun dah cukup :)

    ReplyDelete
  2. @siGadis Purple
    sama la mcm sis...sis hp biasa ja..but tau la kan ada org bangga sgt dgn hp dorg..tak pa la..yg penting org blh call and mesej kita sudah..yg lain blkang kira...hehehe

    ReplyDelete
  3. anis pkai samsung corby je pon..rileks je..haaha

    ReplyDelete
  4. Kalau pakai iphone, tak ke gila balik-balik nak tukar iphone baru, dari 3 ke 4, 5, 6, 7. tambah lagi apple rajin keluarkan iphone terbaru. Pehhh. Giloss.

    ReplyDelete
  5. Morning Mong.

    Masa am awal2 masuk U dulu, 6 tahun lepas perkara ni memang biasa. Semua bukan kata berlumpa, tapi masing-masing kalau boleh nak ada yang latest and bestest. Sebab siapa yang guna yang paling power kira famous dan legend la dekat university.

    Tapi lama kelamaan benda ni akan hilang dengan sendiri la. Waktu kita muda kita senang kene social pressure, kalau boleh nak setaraf je dengan kawan-kawan. Makin kita matang automatic perasaan nak menunjuk ni akan hilang. Orang tak pandang pun harta kita sebenarnya.

    Dan zaman sekarang phone dah terlalu canggih. Am guna iphone 4S ni pun macam tak perlu tukar sebab masih smooth lagi.

    ReplyDelete
  6. @Anizz Annisa
    kann sis??haha tapi tak tau la zaman sekarang ni semua nak adv..huhu

    ReplyDelete
  7. @Anis Adnan
    ada kan yang macam tu?depend juga bg yg mampu tukar la beribu kali...tapi application sama ja kot...

    ReplyDelete
  8. @Arham Md Ali
    tak juga la am sebab kwn2 mong semua tgh blumba nak tunjuk siapa lagi latest and myb mahal kot hp dia...smpaikan mong sndiri tkena tempias dia..tp tak kisah juga la sebab kalau mong cepat tpengaruh da lama mong tukar hp...skrg ni guna galaxy ja pun tp still blh call/mesej even slalu sakit...huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...