Friday, December 30, 2016

Review produk Garnier Sakura White

Assalamualaikum

Hi korang semua..ngeh..ngeh..ngeh..

Hari ni aku mau buat entry pasal produk Garnier ni. eksyeli aku da pernah pakai Garnier yang biasa tu (warna kuning) and baru-baru ni Sakura (warna pink). Masa tu aku tengah eksited google cari feedback manusia tentang produk-produk menghilangkan parut jerawat ni. Then,aku jmpa la banyak feedback Garnier Sakura ni.

Okey,first aku guna memang sangat okey la. First aku guna pencuci muka, serum and whitening dia. Memang okey sangat masa mula-mula pakai.. Then aku mau cukupkan produk aku gatal tangan cari sleeping mask and pelembab dia. Konon mau cukup syarat produk la guna satu sangkaian kan.

Then, what happen after that kan..leher aku timbul ruam. Benda ni terjadi juga masa aku pakai Garnier biasa tu.. So, konon aku try Garnier Sakura dengan harapan taklah jadi macam dulu. Rupanya terjadi juga. Dengan sedihnya aku biarkan dulu tak pakai apa-apa. Garnier Sakura ni best sebab dia pudarkan parut aku juga before ruam tu tambah teruk. Masa ruam tu timbul aku ingatkan aku salah makan ka apa sebab sampai naik ke tangan aku ruam tu..Ruam ni gatal sangat sampai luka aku garu..gatal tangan kan padan muka..(~_~)

aku buat entry bukan mau cakap Garnier Sakura ni tak bagus a..jangan salah faham.. *sob..sob..

aku buat entry ni mau bagitau korang yang alergik memang akan jadi macam ni kulit kalau produk tu ada bahan yang boleh buat kmu alergik. So, aku da tau dua-dua produk Garnier ni memang tak sesuai dengan kulit aku sebab ada bahan dalam dia ni buat aku alergik. Tapi!!!!kulit kita tak sama okey..ada orang kulit dia xalergik dengan mana-mana bahan dalam produk memang okey ja bila pakai apa-apa produk..

So,sekarang aku kena mula analysis bahan-bahan yang produk-produk ni ada supaya aku tak kena ruam lagi..memang la stress bila tengok muka.tapi kalau da bahan tu tak sesuai dengan muka jangan la paksa pakai..sendiri merana nanti.. *huk..huk..huk

okey la..tu ja aku mau share..aku tengah sedih ni.. *sob..sob..sob

wassalam....

4 comments :

  1. bersabarlah hehe
    http://mellyacrayola.blogspot.my/

    ReplyDelete
  2. Alahaaiiii... I feel you, my dear. So, lepas ni pakai produk yg sesuai dgn your skin only k! Sebaiknya, cari yg based on natural ingredients tau. InsyaAllah, in the meantime, tempek lah dulu timun ke atau hampas teh je as mask. Takpun sapu aloe gel, tp go find at the drugstores mcm the face shop. Cuci muka dgn air suam. Take care! 💋

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann.. :( i dont know produk apa yg sesuai dgn my skin da..tkut da nak try mana2 produk..tkut jadi macam ni lagi.. :(

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...